Dette føreset god samhandling og tverrfagleg dialog internt mellom kommunalområda og med innbyggarar, næringsliv og fag- og undervisningsmiljø. Haram kommune har lang tradisjon for godt samarbeid med næringslivet, og området skal fortsette å vere ein aktiv medspelar i tilrettelegging etter «Haramsmodellen».
Organisering og ansvar
Kommunalområdet Plan Eigedom Landbruk Teknisk er organisert med tre tenesteområde i tillegg til kommunalsjef og fagstab. Med interkommunalt landbrukskontor tel området til saman om lag 58 årsverk.
Kommunalområdet er samansett av til dels svært ulike tenesteområde som er gjensidig avhengige av kvarandre for å kunne levere effektive og gode tenester. Samstundes er desse arbeidsområda heilt sentrale for korleis vi bygg, utviklar og formar våre fysiske omgjevnadar; både i tettstadsområda og i dei mindre tettbygde delane av kommunen. Området er såleis ein sentral medspelar i samfunnsutviklinga.
Tenesteområdet Plan
Området er forvaltar og utøvar av mynde knytt til land- og sjøareal i kommunen. Oppgåver som arealplanlegging (overordna planar, temaplanar, områdeplanar og detaljregulering), byggesakshandsaming, geodata inkludert oppmåling og eigedomsinformasjon er organisert under dette tenesteområdet.
Kommunalområdet skal bidra til å byggje ein attraktiv og næringsvenleg kommune. I denne samanhengen er ein effektiv arealpolitikk som tilrettelegg for ei bærekraftig samfunnsutvikling sentral. Strategiane i regional plan for areal, klima og transport (PAKT) står sentralt. Dette gjeld til dømes ved utvikling av eigedomsstrategiar og lokalisering av offentleg tenestetilbod, utvikling av kollektivtilbod samt i planar for veg, vatn og avløp.
Tenesteområdet Plan forvalter alle tenester knytt til forvaltning av plan- og bygningslova. Området er i hovedsak finansiert av gebyr fastsett etter sjølvkost for kommunen sine kostnader med sakshandsaming. I tillegg utfører tenesteområdet det administrative arbeidet knytt til eiendomsskatt og er sekretariat for Sakkyndig nemnd og Skattetakstklagenemnda. Tenesteområdet har tilsaman 10 tilsette med samansatt kompetanse innanfor forvaltningsområdet.
Tenesteområdet Eigedom
Tenesteområdet har som hovudformål å sørge for ei forretningsmessig og kostnadseffektiv forvaltning av kommunen sine eigedomar og ikkje utbygde areal. Dette gjeld drift, vedlikehald, rehabilitering, utbygging, næringsutleige og innleige, kjøp og sal.
Tenesteområdet tar over det som var Ålesund Kommunale Eigedomseskap (ÅKE) sine ansvarsområde i samanslåingsperioden med Ålesund, og er under omorganisering for å tilpasse seg nye roller som del av ein generalistkommune. Området har ikkje eiga prosjektavdeling og kommunen må i stor grad støtte seg på eksterne profesjonelle aktører. Oppdraget som ligg til Eigedom er difor avgrensa til overordna koordinering av prosjektoppgåvene, og til å forvalte kommunen sitt lovpålagte byggherreansvar på ein forsvarleg måte.
Vidare har området ansvar for forvaltning, drift, vedlikehald og utvikling (FDVU) av eigedomsmassen til kommunen. Det omfattar både kommunen sine formålsbygg, næringseigedom og omsorgs- og utleigebustader. Området har òg ansvar for fleire av dei publikumsretta anlegga i kommunen, slik som idrettsanlegg og symjehall.
Eigedomsmassen til kommunen utgjer store verdiar og skal forvaltast og utviklast i samsvar med behova til den nye kommunen. Sentralt i dette er utvikling og tilrettelegging av areal for gode tenester til innbyggarane, både no og i framtida.
Tenesteområdet har ein tenesteleiar, tre byggforvaltarar, éin gruppeleiar for reinhald, og éin gruppeleiar for drift. Det er omtrent 14 årsverk på reinhald, fordelt på større og mindre stillingsprosentar. Driftseininga har åtte vaktmeistrar som er samorganisert med Teknisk.
Tenesteområdet Teknisk
Området har har ansvar for å forsyne innbyggjarane med drikkevatn og handtere avløpsvatnet. Området har ansvar for drift, vedlikehald og fornying av reinseanlegg, leidningsnett og pumpestasjonar for både drikkevatn og avløpsvatn. Verksemda blir finansiert gjennom vass- og avløpsgebyr.
Samla sett har denne delen av kommunalområdet ei sentral rolle både for kommunen sine eigne, men også natur-, miljø- og klimaretta tiltak retta mot innbyggjarane, slik som tilsyn med private avløpsanlegg.
Auka lovpålagte krav til leidningsnett for vatn og avløp gjer at private og offentlige anlegg må utviklast og utbetrast i perioden – samt at reinsegraden for avløpsvatn aukast. Andre viktige oppgåver er forvaltning av vasskjeldeområde, tilsyn, rettleiing og informasjon til kundar, abonnentar og samfunnet elles.
Området forvaltar og utviklar det kommunale vegnettet og har ansvar for sommar- og vintervedlikehald.
Tenesteområdet er forvalter av Haram sine deltakarinteresser i dei interkommunale avtalene om brann og redning, beredskap og renovasjon/slam.
Tenesteområdet har tilsaman 19 ansatte med samansatt ingeniørkompetanse innan fagområdene. Driftseininga er samorganisert med Eigedom og består av 1 fagleiar og 12 driftsoperatører som utfører vaktmestertenester, driftsoppgåver, handverkertenester og vatn, avløp, veg og grønt.
Landbruk - vertskommunen Haram
Haram er ein stor landbrukskommune, og vertskommune for landbruk i Giske, Sula, Haram og Ålesund. Landbruk forvalter og følgjer opp kommunale oppgåver etter m.a. konsesjonslov, jordlov, skoglov, forureiningslov, forpaktingslov, arvelova og viltlov i samsvar med delegasjonsreglement.
Vi drifter vertskommuneansvaret for tilsvarande tenester i tråd med vertskommuneavtale og dei einskilde samarbeidskommunane sitt delegasjonsreglement. Landbrukskontoret har for tida 5 tilsette med brei kompetanse innanfor sakshandsaming, tilskotsforvaltning, tilskotsordningar, viltforvaltning, omdisponering og konsesjon.
Kommunalsjef og fagstab
Oppgåver fagstab
- Oppfølging av tenesteområda, sakshandsaming, forvaltningsoppgåver
- Fagutvikling, kvalitet, kompetansestyring, FOU
- Samhandling og samskaping i og på tvers av kommunalområda